FANDOM

Áka Si Anse (アーカ シ アンセ) to zaklęcie opracowane przez rasę Elfów i ich twórcę Kanias podczas Wielkiej Wojny. Jego głównym celem było posiadać wystarczająco mocy, aby zniszczyć każdego wroga w jego promieniu wybuchu, zwłaszcza Old Deus i jego siły (chociaż Riku wskazuje na to że nie posiada ono wystarczająco mocy do zabicia Old Deus). Drugim celem było umożliwienie przejścia do Gwiezdnego Gralla. Aby rzucić Áka Si Anse, wymaga ono dziesiątek elfów i co najmniej jednego dowódcy, nieznanego, jeśli zdolność magiczna jednostek ma wpływ na jej moc i promień wybuchu.

Odkrycie

Po powrocie do koloni Riku, jakiś czas później Shuvi wskazuje, że miejsce, o którym Riku rozmyśla, to miejsce, w którym po raz pierwszy się spotkali. Riku wyjaśnia, że ​​miał przeczucie, że coś jest nie tak w tym miejscu, ale nie mógł tego udowodnić. Przy pomocy Shuvi wrócili tam i zauważyli, nieprawidłowość w tym że to miejsce nie było zniszczone tak jak reszta. Odkrył, że jest to ukryty obiekt elfów do badań i rozwoju nowych zaklęć / uzbrojenia. Shuvi sprawdza magiczne obrazy otaczające obszar i wskazuje, że moc wyemitowana z tych obszarów została stworzona przez Old Deus, a konkretnie Kanias. Zarówno Shuvi, jak i Riku stawiają hipotezę, że jest to swego rodzaju zaklęcie ochronne, ale szybko zdają sobie sprawę, że nie są one ochronnymi glifami ani żadnymi rytuałami, co oznacza, że ​​jest to zupełnie nowa forma tego, jak magia jest teraz zintegrowana w świecie. Riku zaznacza, że ​​ta nowa technologia może być niezwykle destrukcyjna i zwraca uwagę, że rasa elfów jest na tym samym tropie zniszczenia świata, jak rasa Krasnoludów. Áka Si Anse zostaje następnie odkryte przez Riku i określane jako "reaktor koncepcyjny". Podczas gdy Riku zna język elficki, trudno mu odczytać pewne fragmenty akt w Áka Si Anse. Spekuluje się, że opracowano nową formę tajnego języka, tak aby tylko nieliczni mogli się z nią zapoznać. Spekuluje to Shuvi, który stwierdza, że ​​jest "Najprawdopodobniej napisany w kodzie ... Zaszyfrowany ..." I zaledwie kilka chwil później obydwoje zostają odkryci przez system bezpieczeństwa, w którym Shuvi robi co może, aby skierować uwagę i obrażenia na siebie. W tym momencie Shuvi po raz pierwszy pokazuje specjalną umiejętność Ex-machina, która potrafi analizować i kopiować atak już po pierwszym użyciu, ale tylko w 10% pierwotnej siły.

Historia

Elfy tymczasowo stały się sprzymierzeńcami z Fairy podczas planu Riku, aby zakończyć wojnę. Jest to możliwe tylko dlatego, że grał w wiele gier z Shinku Nilvalen i opowiadał jej plan Krasnoludów z E-Bombą oraz ich aktualne informacje na temat Áka Si Anse.

Áka Si Anse, Heaven's Strike i E-Bomb zostały wykorzystane w planie Riku do ujawnienia Suniastora.